"שגשוג ביחסים": נתניהו וראשי יוון וקפריסין בהצהרה משותפת

שלמה ריזל No Comments on "שגשוג ביחסים": נתניהו וראשי יוון וקפריסין בהצהרה משותפת

ראש הממשלה בהצהרה משותפת עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון: "היחסים בינינו משגשגים. היינו לנו מקרים של שיתוף פעולה בין ישראל לקפריסין ובין ישראל ליוון, שבהם כוחות הביטחון שלנו שיתפו פעולה כדי לעצור טרור בתמיכת איראן"

צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום (שני) הצהרה משותפת עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס וראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס, בארמון הנשיאות בקפריסין.

נתניהו אמר: "היחסים בינינו משגשגים הן בילטרלית והן טרילטרלית, באופנים שקשה לדמיין. ישראלים באים לכאן גם כיזמים ומשקיעים, כטכנולוגים, כתיירים, וגם כדיפלומטים. זה טבעי מאוד – הסיבה שזה טבעי, היא משום שאנחנו מרגישים בנוח עם התרבות".

הוא הוסיף כי "היסודות הבין אישיים הללו צומחים עכשיו ומשתנים בשלושה תחומים מרכזיים שדנו עליהם, וכולם עוסקים באנרגיה: הראשון הוא גז, השני חשמל והשלישי אש".

בנושא הגז, אמר נתניהו כי "אנחנו דנים באפשרויות ונצטרך להחליט בקרוב כיצד ישראל מייבאת את הגז שלה, וגם קפריסין תצטרך לקבל אותן ההחלטות. אנחנו בוחנים את האפשרות לשתף פעולה בנושא הזה. החלטות אלה תתקבלנה בשלושה עד שישה חודשים הקרובים. כנראה קרוב יותר לשלושה חודשים".

בנוגע לחיבור חשמלי, אמר נתניהו כי "גם ישראל וגם קפריסין הן איים. כרתים, חלק מיוון, היא אי. יש חיבור חשמלי שמארגנים עכשיו מיוון, לאי כרתים ולקפריסין. אנחנו רוצים כמובן שזה יתחבר גם לישראל, ואולי אף למזרח ישראל. כך נוכל לייעל בצורה אופטימלית את השימוש בחשמל. שוחחנו עכשיו על המנגנון על מנת לקדם את זה".

בנושא אש, אמר נתניהו כי "העולם מתחמם, לא רק בגלל החמימות של הקשרים בינינו. זה צד טוב, אבל האקלים מחמיר ושריפות שפורצות יכולות באמת לסכן את המדינות שלנו".

הוא הוסיף כי "היו בינינו התקשרויות והצענו מטוסי כיבוי. כעת אנחנו מדברים על דברים הרבה מעבר לכך – למערכות AI לגילוי מוקדם, ודברים נוספים שאנחנו מפתחים בנפרד. נעשה זאת טוב יותר יחד בכמה דרכים שהסכמנו עליהם גם כן".

בעניין הטרור, אמר נתניהו כי "היינו לנו מקרים של שיתוף פעולה בין ישראל לקפריסין ובין ישראל ליוון, שבהם כוחות הביטחון שלנו שיתפו פעולה כדי לעצור טרור בתמיכת איראן".

בסיום דבריו, אמר נתניהו כי "עליי לומר שאני חושב שמשהו נוסף עשוי להתפתח ושוחחנו עליו ארוכות – קיימת כעת האפשרות שנרחיב את הסכמי אברהם, שיכללו נורמליזציה עם ערב הסעודית. משלוש המדינות רואות בכך הזדמנות מצוינת, ורואות גם שזה עשוי להביא לחיבור בין הודו, חצי האי ערב, ישראל, קפריסין, יוון ואירופה".

הוא הוסיף כי "יש חיבור גיאוגרפי טבעי, אך זה יכול להיות דבר שגם יתגמל את העמים שלנו ואת המדינות שלנו טוב. אני חושב שכולנו רואים כולנו עין בעין".



0 תגובות